3 Ağustos 2009 Pazartesi

Hello World!

Hayatıma c# ile yeni bir başlangıç yapıyorum.Üniversitede c# sınavları çoktan seçmeli olunca gerçek hayatta da çoktan seçmeli bir c# bekliyor ister istemez insan:)
Visual Studio kurmadan önce kullandığım ide SharpDevelop oldu.Açık kaynak kodlu bir c# ide'si.SharpDevelop'ta c#'a başlangıç yaptığım,çözmeye,öğrenmeye çalıştığım birkaç özellik var.Mesela c# ta masaüstü uygulamalarda "anchor" özelliği default olarak top,left durumunda yani ekran büyütüldüğünde,uygulama sadece sol ve yukardan büyüyor.Bunu engellemek için "achor" kısmını top,left,right,bottom yaparsak büyüdüğünde orantılı genişleyip küçülüyor.İlerde kullanacağımı umut ederek ilk öğrendiğim özelliğin mutluluğunu yaşıyorum:)

c# ta uzun bir aradan sonra(yaklaşık 2.5 yıl) ilk yazdığım program "Hello World!" olmadı:)
c ile pointer'lara başladığımızda yaptığımız en anlaşılır pointer örneği değişkenin değerini değiştiren fonksiyondu.İsmail Hoca'nın örneği hala gözümün önünde:) Hatta bir sınavda da çıktı diye hatırlıyorum.Neyse konumuz Call by reference ve call by value.c# bu işi "ref" anahtar sözcüğü ile çözmüş.Şöyle ki;

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;

namespace ConsoleApplication1
{
class Program
{
static int x = 7;
static int y = 8;

static void func(ref int x, ref int y) {
int temp;
temp = x;
x = y;
y = temp;

}

static void Main(string[] args)
{
func(ref x,ref y);
Console.WriteLine("x :{0},y :{1}", x, y);
Console.ReadLine();

}
}
}

Sonuç beklediğimiz gibi "x:8,y:7" Gayet basit.ama bu kadar kolay olmamalı.call by reference için az uğraşmamıştık.Kulakların çınlasın İsmail Hocam.c'yi ve pointerları özleyeceğim aklıma gelmemişti hiç:)

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Welcome to c# diyim o zaman, biz dedik o kadar okulda eğitim bile verecektim de kimse gelmedi, ahanda yola gelin işte :) Hayırlı olsun diyim ben, kolay gelsin...