11 Mart 2009 Çarşamba

3ds max 2008

3 boyutlu modellemeye yeni başlamak daha önce hiç kullanmadığım 3dsmax 2008 programının menüleri içinde kaybolmak zormuş hakkaten:) fakat 3dsmax 2008in çok anlaşılır bir arayüzünü olduğu için bu konuda pek zorlanacağımı zannetmiyorum.3ds max 2008 ile çalışmaya başladığımda programın temel kullanımı ile öğrendiğim şeyler şunlardı;

*sağ el altta "maximize viewport toggle" düğmesi,seçilen görünüm konumu penceresini tam ekran yapar.
*sağ alttan 3. düğme(el işareti) seçildiğinde ekran,tutulup çekilerek kaydırılabilir.
*mouse un scroll tuşu ile veya büyüteç işareti ile ekran yakınlaştırılıp uzaklaştırılabilir.
*bir cisim oluşturulurken,oluşturulacak cisim seçildikten sonra altındaki "keyboard entry" kısmına x,y,z koordinatlarını veya cisme göre yarıçapını verip "create" dedikten sonra istediğimiz konumda cismimiz oluşturulur.
*oluşturulan cisimlerin yerlerini değiştirmek için yukarıdaki "select and move"(4 taraflı ok) sembolü tıklanır.çıkan 3 farklı eksenden istenen biri seçilip sürüklenir.cismin o anki
koordinatlarını öğrenmek için ise "select and move" düğmesine sağ tıklanır.istersek buraya
değer girebiliriz.
*cismi döndürmek için "rotate" düğmesi tıklanır.istenen eksende çevrilir.döndürdükçe al
tarafta x,y,z için açılar görünür.bu düğmeye sağ tıklarsak açı değerleri gelir ve istersek elle değiştirebiliriz.belli miktarlarda döndürmek istersek sağ yukarda "angle snap toggle" düğmesine tıklanır.eğer derecesini de değiştirmek istersek sağ tıklayarak "angle" bölümünden değiştirebiliriz.
*2 cismi hizalarken ilk cisim seçilip sağ yukarıdaki "align" düğmesine basılır ve 2. cisim
tıklanır.çıkan pencerede cisimlerin birbirine göre hangi konumlarda olacağı belirtilir.
*2 boyutlu bir text eklemek için "shapes" tıklanır.textin boyutunu ise yukarıdaki "modify"
kısmından düzenleyebiliriz.
*hareket ettirdiğimiz bir cismin ekrana paralelliğinin bozulmasını istemiyorsak yukarıdaki
"view" kısmını "screen" yaparsak ekrana paralellik bozulmaz
*cisme efekt katmak(eğmek,eritmek..) için sağ üstteki "modify" düğmesi tıklanır
*cismi oluşturan bileşenleri görmek için oluşturulan cisim tıklandıktan sonra sağ üstteki
"modify" seçilir.cismin adı sağ tıklanıp "editable mesh" seçilir

Hiç yorum yok: